Problemen met inloggen en wachtwoordherstel
URL om in te loggen
De inlogpagina om in te kunnen loggen in het CMS bevind zich vaak op een zogenaamd slashdomein (het deel van de URL achter de '/'). De standaard voor WordPress is hierbij '/wp-admin' voor Drupal is dat '/user'. Dit komt dus achter het hoofddomein van de website: https://[(sub)domeinnaam.extensie].
Let op! Wij veranderen regelmatig de bovengenoemde standaarden om te voorkomen dat bots hier misbruik van kunnen maken. Werken de bovengenoemde paden niet? Neem dan contact met ons op! Wij helpen u graag verder.
Problemen bij het inloggen
- Wat regelmatig voorkomt bij het inloggen, zeker wanneer de gegevens worden gekopieerd, is dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet geldig zijn. Het is dus goed om dit als eerste te controleren.
- Wat ook vaak gebeurt is dat de 'Caps Lock' functie op het toetsenbord is ingeschakeld. Hierdoor worden alle letters die worden aangeslagen omgezet naar kapitalen.
- Als gebruikersnaam wordt tegenwoordig vrijwel altijd het e-mailadres geaccepteerd. Er zijn ook systemen waarbij dit niet het geval is. Controleer dus waar precies om gevraagd wordt.
- Lukt het inloggen alsnog niet? Voer dan de wachtwoordherstel-procedure uit!
Problemen met de wachtwoordherstel-procedure
Middels de wachtwoordherstel-procedure is het mogelijk opnieuw toegang te verkrijgen tot je account bij een website. Hiervoor is vaak de gebruikersnaam vereist die bij het account hoort. Indien je ook de gebruikersnaam vergeten bent is er vaak een controle vraag en/of wordt je verzocht contact op te nemen met de helpdesk. Belangrijk hierbij:
- Controleer of het adres (dat vaak slechts gedeeltelijk wordt weergegeven) waar de e-mail naartoe gestuurd wordt, juist is.
- Het kan zijn dat het bovengenoemde e-mailbericht in de SPAM-map terecht komt.
- Wat regelmatig gebeurt is dat de 'eenmalige login link' in een andere browser geopend wordt dan de browser die je normaal gesproken gebruikt. Hierdoor kunnen problemen ontstaan bij het opnieuw gebruiken van de link in een andere browser. Je dient de procedure dan opnieuw uit te voeren.